Hasta Hakları
26 Kasım 2019

HAKLARINIZ
Bu sağlık kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin;
1. Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetlere koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya.
2. Eşitlik içinde hizmete ulaşma: Irk, din, dil ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç ve ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya.
3. Bilgilendirme: Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye.
4. Kuruluşu seçme ve değiştirme: Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya.
5. Personeli tanıma, seçme ve değiştirme: Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabipleri ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye. 
6. Bilgi isteme: Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü ve yazılı olarak istemeye.
7. Mahremiyet: Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya.
8. Rıza ve izin: Tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya.
9. Reddetme ve durdurma: Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye.
10. Güvenlik: Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya.
11. Dini vecibelerini yerine getirebilme: Kuruluşun imkanları önlüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde dini vecibelerini yerine getirmeye.
12. Saygınlık görme: Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almaya.
13. Rahatlık: Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültü ve rahatsız edici bütün etkenler bertaraf edilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya.
14. Refakatçi bulundurma: Mevzuatın, sağlık kamu ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye.
15. Müracaat, şikayet ve dava hakkı: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü müracaat; şikayet ve dava hakkını kullanmaya.
16. Sürekli hizmet: Gerektiği sürece sağlık hizmetlerinden yaralanmaya.
17. Düşünce belirtme: verilen hizmetler konusunda düşüncelerini ifade etmeye HAKKI VARDIR.

SORUMLULUKLARINIZ
"Hasta sorumluluğu": hastanın bir sağlık kuruluşuna başvurmadan ve başvurduktan sonra ki süreçte yerine getirmesi gereken ödev ve yükümlülüklerdir.
1. Genel sorumluluklar: Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.
Kişi uygunsa kan verebilir yada organ bağışında bulunabilir.
Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
2. Sosyal güvenlik durumu: Hasta sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerinde ki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
Hasta: Sağlık karnesinin (Bağ-Kur, Yeşil Kart gibi) vizesini zamanında yaptırmak zorundadır.
3. Sağlık çalışanlarını bilgilendirme: Hasta: yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığı ile ilgili bilgileri tam ve eksiksiz vermelidir.
4. Hastane kurallarına uyma: Hasta; Sağlık Bakanlığı ve diğer Sosyal Güvenlik Kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır. 
Hastanın; tedavi, bakım ve rehabilitasyon süresince sağlık çalışanlarınca iş birliği içende olması beklenir.
Hasta randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yaralanıyorsa randevunun tarih ve saatine uyması ve değişiklikleri ilgili yere bildirmesi gerekir.
Hasta hastane personelinin, diğer hasta ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
Hasta hastane mallarına verdiği zararları karşılamak zorundadır.
5. Tedavisi ile ilgili önerilere uyma: Hasta tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
Hastanın; tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlamam durumu söz konusu ise buna sağlık çalışanlarına bildirmesi gerekir.
Hasta sağlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirmesi gerekir. 
Hasta uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.

 

Bir Hak İhlali Olduğunu Düşünüyorsanız;
HASTA HAKLARI BAŞVURU NOKTALARIMIZ
1. İnternet aracılığıyla doğrudan başvuru (www.saglik.gov.tr) 
2. Alo 184 (Sabim Hattı)
3. Merkezimiz zemin katında bulunan , hasta hakları birimlerine doğrudan başvurulabilir...